martes, 19 de mayo de 2009

Comentari de text pag.237

1.Idees principals
Hobbes diu que per a viure tranquils, nosaltres mateixos ens imposem unes normes i unes regles.
També diu que hem de tractar als altres com ens agradaria q ens tractessin a nosaltres.

2.Títol
Per a una vida millor:

3.Comentari
Hobbes pensa que l'home es una amenaça pel propi home i que per això l'ésser humà acaba acceptant les normes i lleis que se li imposen, per por als altres humans. D'aquesta manera es va formant un estat.
Les persones, diu, necessitem algú que ens prohibeixi accions per a poder arribar a una vida millor i mes agradable a tots, d'aquí es d'on venen les normes i lleis que imposa l'estat.

miércoles, 6 de mayo de 2009

Ciutadania democràtica pag.241

- De quina manera l'autor caracteritza la ciutadania en aquest text?
Te un sentit inclusiu d´autolegislació, incorpora a tots els ciutadans de la mateixa manera.

- Per què diu que el principi de voluntarietat ha de ser considerat a l'hora d'entendre la nacionalitat del ciutadà?
Perquè la nacionalitat la d'escollir el propi ciutadà ja que ningú el pot obligar

- A que es refereix quan esmenta "l'afirmació de la independència nacional"?
Al sentit col.lectiu al qual pertanya un grup ètnic

Biografia de Jürgen Habermas

Sociólogo y filósofo alemán. Habermas nació en Düsseldorf y estudió en Gotinga, Zurich y Bonn; realizó el doctorado en Marburgo y trabajó como profesor de filosofía en Heidelberg y como profesor de filosofía y sociología en Francfort. De 1971 a 1980 fue director del Instituto Max Planck en Stamberg. La obra de Habermas constituye un ataque radical a la idea de que el positivismo y la ciencia y la investigación modernas son de alguna forma objetivas. Opina que la ciencia y la tecnología están más bien regidas por valores e intereses que a veces contradicen la búsqueda desinteresada de la verdad. Habermas sostiene que la tecnologización de la sociedad y el consiguiente crecimiento de la burocracia han servido, entre otras cosas, para perpetuar las instituciones del Estado y despolitizar a los ciudadanos. De esta forma la razón y la ciencia se han convertido en herramientas de dominación más que de emancipación. Habermas considera que esto no es necesario e imagina un futuro en el que la razón y el conocimiento trabajen en pro de una sociedad mejor. En ese futuro la comunicación humana no debería estar sujeta a la dominación del Estado y los ciudadanos racionales deberían poder actuar en la sociedad de forma libre en el ámbito político. Entre sus obras destacan su monumental Teoría de la acción comunicativa (1981), que puede ser considerada como una teoría global acerca de la sociedad, sobre su origen, su evolución y sus patologías; Historia y crítica de la opinión pública, Teoría y praxis, Ciencia y técnica como ideología, El discurso filosófico de la modernidad y El pensamiento posmetafísico.